Det skal du tænke på, når det gælder markedsføringskampagner
Professionelle marketingfolk stiller mange spørgsmål: Virkede kampagnen, som vi lige har satset et stort beløb på? Hvorfor eller hvorfor ikke? Hvad kan vi gøre anderledes næste gang? Hvordan kan vi nå vores målgruppe bedre? Vil man finde svarene, kan det godt betale sig at arbejde med flere variationer af kampagner og f.eks. ændre billeder, film, overskrifter og indhold og teste det på forskellige segmenter.
Den digitale udvikling tordner derudaf, og algoritmer og systemer ændrer sig hurtigere, end du kan nå at sige "marketing manager". Derfor bør du tænke din markedsføring bredt. Dine målgrupper findes garanteret på mere end én kanal.
Måske har du allerede investeret stort i Facebook, måske har nogen anbefalet dig at bruge Linkedin, Instagram, Mailchimp eller andre af de store og små kommunikationskanaler, der findes. Du har formentlig også satset noget på Google-ads.
Uanset hvilke kanaler du bruger, lagres store mængder data om din kommunikation. Data, som du kan tilgå via et simpelt login og nogle få klik, og som du faktisk kan analysere ved hjælp af ét enkelt system: Et online marketinganalyseværktøj. Når du analyserer din markedsføring og resultaterne af den, har dig mulighed for at blive mere effektiv, forfine dine kampagner og drive forretningen endnu mere vellykket. I forbindelse med, at I ændrer KPI'er og mål, hjælper værktøjet jer mod nye succeser.
Der er mange udbydere af digitale anlyseværktøjer til brug i markedsføringsøjemed, og det op til dig at finde det værktøj, der passer til netop din virksomhed.
Selvom værktøjerne er forskellige, er der en række grundlæggende krav, du bør stille til den tjeneste, du vælger. Du og dine medarbejdere skal selvfølgelig kunne forstå resultaterne. I bør kunne analysere alle jeres kanaler, og abonnementsprisen bør være afstemt i forhold til jeres budget. Og husk, du kan altid prøve værktøjet i en gratis prøveperiode, før du træffer din endelige beslutning.
Hos BusinessWith vil vi gerne hjælpe dig med at vælge et værktøj, som øger din chance for at få succes. Brug vores sammenligningstjeneste for at finde det værktøj til markedsføringsanalyse, der passer bedst til dig.